Légy optimista!

2009. április 27. 06:10 , Legutóbb frissítve: 2009. április 27. 00:00
Az optimista hozzáállás, a pozitív érzelmek nem csupán az élet minõségét javítják, hanem – újabb kutatások szerint – évekkel meghosszabbíthatják az életet. Ám a boldogságérzést ugyanúgy erõsíteni, tréningezni kell, akár az izmain




 





Agyunk egyszerre csak egyféle érzést képes rögzíteni, feldolgozni és értékelni. Ha tehát elöntenek a negatív érzések-érzelmek, állítsuk le ezeket a gondolatainkat, és váltsunk pozitív megközelítésre. Gondoljunk másra, kellemes dolgokra - hangoljuk át magunkat.

Szervezetünkben száznál is többféle "boldogságanyag" rejtõzik, amelyek karbantartják immunrendszerünket, frissítik sejtjeinket, erõsítik a szív teljesítõképességét. Következzenek hát tippek, módszerek és eszközök a boldogságérzés befolyásolására.

Színek
Az emberi lélek érzékenyen reagál a színekre, amelyek befolyásolják hangulatunkat.
- A kék szín megnyugtat, segíti a kommunikációt, betegség esetén jótékony a gyógyulásban.
- A piros látványa többletenergiát ad, felerõsít és élénkít.

Napfény
Enyhíti a depressziót, egyúttal stimulálja a szexuális hormonokat.
- Naponta legalább harminc percig sétáljunk a szabad levegő, fõleg ha süt a nap.
- Séta után igyunk meg egy csésze orbáncfű-teát.
- Utazzunk el egy tengerparti kisvárosba, és délutánonként ússzunk, napozzunk, halgassunk zenét a parton.





 






Lazítás
A naponta legalább öt percig végzett légzőgyakorlatok feltöltenek energiával.
- Lélegezzünk mélyeket, hogy feltöltsük a gyomrunkban, a köldök alatt található energiaközpontot. Ettõl a gyakorlattól oldódik a feszültség, javul a hangulat.

Ha elengedjük magunkat a finom meleg fürdõvízben, az lelkünket az anyaméhben töltött boldog idõkre emlékezteti. A megfeszült izmok kilazulnak, a gondolatok feloldódnak, kitisztul az agy.
- Varázsoljuk el lebegésünk halk zenével, gyertyafénnyel, a vízben feloldott finom fürdõsókkal és illóolajokkal.

Aludjuk ki magunkat: legalább hét-nyolc óra alvás kell ahhoz, hogy az idegpályák, és az agy fontos területei a stressz hatásától megszabaduljanak.
- Altató helyett igyunk lefekvés elõtt egy pohár meleg tejet egy kanál mézzel, vagy készítsünk citromfű-teát.

Nassolás - de csak módjával!
- A csokoládéban található kakaóvaj, és egyáltalán az édesség, a finomság elűzi a rosszkedvet, pozitív gondolatokat ébreszt.

A szeretõ simogatás, a gyengédség élénkíti a boldogság-érzetet. Elűzi a bizonytalanságot, a magányt, a félelmet, és növeli biztonság-érzetet.
- Töltsünk el naponta tíz percet a kedves karjaiban, csöndben és mozdulatlanul. Úgy érzezzük majd, mintha újjászületettünk volna.

Minden intenzív mozgás olyan hormonokat szabadít fel szervezetünkben, amelyektõl kiegyensúlyozottabbá válunk.
- Kerékpározzunk, kocogjunk, tornázzunk naponta harminc percet a jó közérzet, de a jókedv érdekében is.





 






Keressük a sikert: semmi nem mulasztja el jobban a rossz kedvet.
- Ha az elvégzett munka nyomán dicséretet kapunk a fõnöktől vagy akár családtagjainktól, szervezetünkben boldogsághormonok szabadulnak fel, és megváltozik, megjavul a hangulatunk. 

Ajánlott cikkek
Hozzászólások
Szólj hozzá Te is!
Eddig 0 darab hozzászólás érkezett!

Hozzászóláshoz lépj be vagy regisztrálj itt!
Hozzászólhatsz a Facebook azonosítóddal is. Klikkelj a "Facebook bejelentkezés" gombra!

A -gal jelölt mezők kitöltése kötelező!



Astronet Piactér