Látásjavító gyakorlatok

2008. július 25. 06:00 , Legutóbb frissítve: 2008. július 25. 00:00 - Vizer Helga
Az irodában egyfolytában a képernyőre meredünk. Aztán otthon is, akkor már a tévére. Szemünket tehát kímélni és pihentetni kell, mellette pedig edzeni a megterheléshez.





 





Nemcsak a jó levegő számít, hanem a szem számára leginkább a természetes fény. Nagyon hasznosak a szabadban elvégzett szemmozgató gyakorlatok: nézzünk jobbról-balra, majd balról-jobbra a fej elmozdítása nélkül.

Szemkörzés: a szemgolyó körbemozgatása az óramutató járásával egyező irányban, majd ellenkező irányban.
Pihentetés

Támasszuk mindkét könyökünket az asztalra, és mindkét szemet takarjuk be az előzőleg melegre dörzsölt tenyerünkkel. A pihenést kössük össze relaxálással: a kéz melege mögött élvezzük a védettség, a csend és a béke örömét. Gondoljunk a hullámzó tengerre, a szélben hajladozó búzatáblára, a lassan szálló madárseregre...
Pislogás, rebegtetés

A pislogás egyfajta automatizmus, ha mintegy hárompercenként történik, az a normális. Ha viszont ennél kevesebbet pislogunk, az káros lehet.
Jóga- és tornagyakorlatok

Különösen a nyaki gerinc hajlékonyságát fontos megőrizni: fejkörzéssel, a fej jobbra-balra, előre-hátra való ejtésével, billegtetésével.
Nem árt, ha napközben is többször átmasszírozzuk a nyakizmokat és a csuklyásizmot: bal kézzel a jobb oldalt és fordítva.





 





Látásjavító gyakorlatok:

1. Szemkörzés: felnézünk, ezután jobbra, utána le és balra mindkét szemünkkel egyszerre. Végezzük el nyolcszor jobbra, nyolcszor balra.
2. Nyitott szemmel fordítsuk fejünket (10-15-ször) jobbra-balra, s közben figyeljünk a tárgyak relatív elmozdulására.
3. Tegyük mutatóujjunkat fejünkkel egy magasságba, kb. 15-20 cm-re előre. Nyitott szemmel fejünket forgatva ránézünk ujjunkra, majd elfelé. Figyeljük meg ujjunk relatív mozgását. Mindkét oldalon 10-15-ször ismételjük.
4. Dörzsöljük fel jó melegre tenyereinket, s kicsit felpúpozva, hogy ne nyomjuk meg a szemgolyónkat, tegyük rá behunyt szemeinkre. 1 perctől 10 percig pihentessük így - naponta többször is - szemgolyóinkat.

12
Hozzászólások
Szólj hozzá Te is!
Eddig 0 darab hozzászólás érkezett!

Hozzászóláshoz lépj be vagy regisztrálj itt!
Hozzászólhatsz a Facebook azonosítóddal is. Klikkelj a "Facebook bejelentkezés" gombra!

A -gal jelölt mezők kitöltése kötelező!