Öregedés ellen: szelén

2009. december 3.
Amikor felfedezték, még toxikus elemnek tartották, ám állatkísérletek bebizonyították, hogy hasznos, sőt igen fontos a szervezet számára.
Hirdetés
Jóformán a test minden sejtje tartalmazza, de legnagyobb mennyiségben a vesében, a májban, a lépben, a hasnyálmirigyben és a herékben halmozódik fel. Kiderült, bizonyos megelőző szerepe lehet a rákkal, a szív- és érbetegségekkel, a stroke-kal és a szürke hályoggal szemben, de az öregedési folyamatokat is lassíthatja.

Immunerősítő csodaszer

A szelén csökkentheti a szélütés és az infarktus kockázatát, mivel gátolja az erekben a vérrögképződést, s
Az arizonai egyetem kutatói 5 évig tartó vizsgálatuk során bebizonyították, hogy napi 200 mikrogramm szelén adagolásával jelentősen csökkenthető a rák okozta halálozás.őt növeli a védő koleszterin arányát. A szelén az immunrendszer egészséges működéséhez is szükséges, mivel a szervezet a segítségével harcol a kórokozókkal és a ráksejtekkel szemben, ugyanakkor az ellenálló képességet is serkenti.
E-vitaminnal kombinálva a szelén gyulladáscsökkentésre, a reumás ízületi gyulladás, a pikkelysömör és az ekcéma tüneteinek enyhítésére is képes.

Miben található?


Szelén a legnagyobb mennyiségben a brazil dióban, a tenger gyümölcseiben (rák, kagylók, tonhal), állati belsőségekben, szárnyasok húsában és a vörös húsokban található. Jó forrásai még a tejtermékek – elsősorban a vaj –, a citrusfélék, az avokádó, hagyma, paradicsom, sörélesztő és a teljes kiőrlésű gabonafélék. A brokkoli különösen sok szelént tartalmaz.

Kiknek ajánlják?


A szelénkészítményeknek a szív- és érrendszerre gyakorolt jótékony hatása főleg a dohányosok vagy az infarktuson, illetve szélütésen már átesettek számára fontos,
de a megfelelő napi bevitel mindenkinek hasznos lehet.
Hozzászólások
Szólj hozzá Te is!
Eddig 0 darab hozzászólás érkezett!
A -gal jelölt mezők kitöltése kötelező!


Ellenőrző kód
IP-címed:
38.107.191.83