2012. május 24. csütörtök, Eszter, Eliza napja
Egészséges a kakaó
2010. április 19. 06:00 ,
Legutóbb frissítve: 2010. április 19. 00:00
Jó hír a csokoládéimádóknak. A legújabb tudományos vizsgálatok eredménye szerint a kakaó és bizonyos csokoládék fogyasztása segít leküzdeni a szív- és érrendszeri betegségeket, sőt a rákot is.

A kakaó egészségre gyakorolt pozitív hatásáról újabb kutatási eredmények láttak napvilágot a washingtoni Nemzeti Akadémia konferenciáján. Norman Hollenberg, a Harvardi Egyetem orvostudományi karának professzora bemutatta a legfrissebb eredményeket. Ezek szerint a flavanolban gazdag kakaó-termékek fogyasztása hatékony eszköz a szív és érrendszeri betegségek illetve a rák elleni küzdelemben.
A szóban forgó kutatásban a professzor két közép-amerikai kuna indián törzset tanulmányozott. Az egyik törzs egy szigetcsoporton él nem messze Panamától, s naponta nagy mennyiségű házi-készítésű kakaóitalt fogyasztanak. Ezzel ellentétben azok a társaik, akik elhagyták a szigeteket és Panama külvárosaiban telepedtek le alig fogyasztanak kakaót, így nem jutnak a kakaóban található flavanolokhoz. A két csoport halotti bizonyítványait tanulmányozva Hollenberg megállapította, hogy a szigetlakó kuna indiánok ritkábban szenvednek szív és érrendszeri, vagy rákos betegségben, mint azok, akik elhagyták lakóhelyüket.
A klinikai vizsgálatok azt mutatják, hogy a csokoládé mérsékelt fogyasztása csökkenti a zsírsavak oxidációját, és előnyösen befolyásolja a vérlemezkék összecsapódását (ez okozza a véralvadást). Ez utóbbi azért fontos, mert a vérlemezkék összecsapódása a szívinfarktus egyik rizikófaktora. Bebizonyították, hogy a csokoládé csökkenti a vérben a káros koleszterin képződését is.
Antioxidánsok a vérben
Arról már korábban is számos publikáció jelent meg, hogy bizonyos csokoládéfajták jó hatással vannak az egészségre. Ez is a csokoládé egyik alapanyagának, a kakaónak köszönhető. Néhány évvel ezelőtt, az Európai Kardiológiai Társaság amszetrdami kongresszusán szenzációként hatott a hír: kakaó fogyasztás után jelentősen növekedett az antioxidánsok koncentrációja a vérben. Az antioxidánsok megvédik a szervezetet a sejtkárosodásoktól. A kakaóban nagy mennyiségben található flavonoidok olyan antioxidánsok, amelyek változatos formában fordulnak elő a növényvilágban. Eddig a gyümölcs, a tea és a vörösbor volt a legismertebb források.
Fekete Krisztina, a Magyar Dietetikusok Országos Szövetségének dietetikusa szerint, az A-, E- és C-vitamin is fontos antioxidáns forrás. Mostanra bizonyossá vált, hogy a kakaót is ide kell sorolni, mert természetes formában, koncentráltan tartalmaz flavonoidokat. A dietetikus hangsúlyozta, hogy ennek ellenére sem lehet pusztán a kakaóval megelégedni. Hiszen aki manapság hazánkban rendszeresen kakaót fogyaszt, az leginkább a tejben feloldódó változatához jut hozzá, amiben viszonylag kevés a flavanol. Ezért nem szabad elhanyagolnunk a zöldségeket és a gyümölcsöket sem.

A zöld tea is csökkenti a szívinfarktus kockázatát
A lélektisztító teaivás szertartását Japán Kínától vette át. A teaivás célja a wabi elérése, amely egy nyugodt, nem sietős, anyagi gondoktól mentes életszemléletet jelent. Eredetileg egy matcha nevű zöld teafajtát szolgáltak fel. A zöld tea tisztítja a véredényeket, csökkentve a szívinfarktus kockázatát, védi a gyomrot, elősegíti az emésztést, akadályozza a rákos sejtek burjánzását, erősíti a fogakat és vírusölő hatása is ismert. Ásványi anyag tartalma megelőzi az allergiás reakciókat, vitamin tartalma erősíti a szervezet ellenálló képességét. Olyan nagy koncentrációban tartalmaz antioxidánsokat, hogy komoly védelmet nyújt az UV sugárzás és a szabadgyökök ellen, melyek a bőr sejtjeit roncsolják. Utóbbi tulajdonsága tette a kozmetikai szerek kedvelt alapanyagává, a természetes szépség megtestesítőjévé a zöld teát. Bőrnyugtató hatása is közismert.
Kapcsolódó anyagok
Hozzászólások
Szólj hozzá Te is!
Eddig 0 darab hozzászólás érkezett!
Hozzászóláshoz lépj be vagy regisztrálj itt!
Hozzászólhatsz a Facebook azonosítóddal is. Klikkelj a "Facebook bejelentkezés" gombra!
A -gal jelölt mezők kitöltése kötelező!
Közösségi horoszkóp
Válaszd ki a csillagjegyed, hogy átirányítsunk a megfelelő közösségi oldalra!
- III. 21. - IV. 19.
- IV. 20. - V. 20.
- V. 21. - VI. 21.
- VI. 22. - VII. 22.
- VII. 23. - VIII. 22.
- VIII. 23. - IX. 22.
- IX. 23. - X. 22.
- X. 23. - XI. 21.
- XI. 22. - XII. 21.
- XII. 22. - I. 19.
- I. 20. - II. 18.
- II. 19. - III. 20.
Bak
XII. 22. – I. 19.
HASZNOS CSOMAG (promóció)
Szolgáltatások
Rovatok


