Buddhák, mesterek, megvilágosodottak. Mindenki tudja, hogy léteznek, s hogy valóságosak, mégis oly távolinak, már-már meseszerűnek tűnnek a nyugati civilizáció számára, mintha egy másik világban élnének, s onnan hirdetnék a szellem hatalmát.
Üzenetük arról szól, hogy mivé lehet az ember, ha van bátorsága felfedezni és mások előtt is felfedni önmaga isteni mivoltát. Üzenetük az ereklyéknek köszönhetően a síron túl is hallatják hangjukat, és közvetítik a lényeget: a Buddhák felemelkedésének útja egy tőről fakad minden ember útjával, akárhol is éljen ezen a Földön.
A fény gyöngyei
Amikor egy szellemi vezetőt elhamvasztanak, gyöngyszerű képződmények bukkannak elő a hamvak közül. A tibetiek ezeket ringszelnek hívják. Ezek az ereklyegyöngyök a buddhista szemlélet szerint a magas szintet elért mesterek spirituális értékeinek és bölcsességének a leglényege, egyben emlékeztetik az embert saját alapvető jóság természetére, arra, hogy mindenkiben megvan a belső lehetőség, hogy ezt megvalósítsa. A gyöngy által elérhető a megvalósulást elért személy jelenléte sokak számára, a legtisztább, becses formában. A szellemi mester belső tisztasága jelenik meg ereklye alakjában, s ezek bizonyítják, hogy egy tanító megvalósította életében az együttérzést és a bölcsességet. Azok a személyek, akik után relikviák maradnak, teljesen elszakadtak a lét körétől és lemondtak róla, mert felismerték, hogy a lét köre a szenvedés természetében van.A legtöbb ereklye a Szkíta Bölcs Buddhától származik, aki i. e. 563-ban született. Miután elhagyta testét, hamvai között tanítványai a gyöngyökhöz hasonló ereklyékből nyolc vázányit találtak. E kincseket elosztották India nyolc nagy királya között, akik nyolc sztupát, buddhista szentélyt építettek az ereklyék elhelyezésére és tiszteletére. Buddha eredeti ereklyéiből az idők folyamán csodálatos módon újak születtek, s így számban megsokszorozódtak, így eljutottak minden buddhista országba.